לברון ג’יימס מלך הסלים של ה-NBA

שבירת שיא הנקודות

לברון ג’יימס שובר שיא שרבים החשיבו אותו כבלתי אפשרי והופך למלך הסלים בכל הזמנים של ה-NBA. לאורך הקריירה לברון שבר שיאים רבים, אך הפעם היינו עדים להיסטוריה. 35 שנים עברו מאז פרישתו של קארים עבדול ג’אבר, אשר הגיע ל-38,387 נקודות בעונה הסדירה בליגת הטובה בעולם. השיא נשבר במשחק נגד אוקלהומה סיטי עם זריקת “פייד אווי”, שמעלה את השאלה האם לברון ג’יימס הטוב בכל הזמנים. לא חשוב אם אתם אוהבים את לברון או לא, לא ניתן להתווכח על כך שמדובר באחד השחקנים הגדולים אי פעם. לברון שהשנה חגג יום הולדת 38 עובר את קארים ולא נראה שהוא מתכוון לעצור. 36 נקודות היו חסרות לו כדי להיות מלך הסלים לפני המשחק והוא עשה זאת כבר לאחר שלושה רבעים של משחק. עם הסל האחרון המשחק נעצר, לברון לא הצליח להחזיק את הדמעות ואנחנו יחד איתו. אדם סילבר העביר את הטקס לכבודו, הקהל נעמד על הרגליים והשמיע את קולו. המשפחה שלו הייתה שם לעלות למגרש ולהיות איתו וקארים העביר ללברון את הכדור ובכך סימל לכולנו שהשיג את הפרס האישי היוקרתי ביותר שיש לליגה להציע. לברון לקח את המיקרופון, הודה לכל התומכים שלו וריגש את כולנו.

מהלך המשחק

הלייקרס אומנם הפסידו את המשחק אך מה שעניין את כולם הוא לברון ג’יימס. לאורך המשחק, בכל סל שהוא קלע היה ניתן לשמוע את הקהל שקיווה שיצליח לראות את לברון מנפץ את השיא. את המחצית הראשונה הוא סיים כבר עם 20 נקודות והלייקרס ירדו בפיגור של 76:66. ברבע השלישי לברון הוסיף 16 נקודות ובכך עלה למקום ראשון בטבלת הנקודות. ברבע האחרון הוסיף 2 נקודות בלבד והמשחק נגמר בתוצאה של 133:130 לטובת אוקלהומה סיטי.

אצל המפסידים בלטו לברון עם 38 נקודות ו-7 אסיסטים. ראסל ווסטברוק עם 27 נקודות ו-8 אסיסטים. אנתוני דייויס במשחק פושר סיים עם 13 נקודות בלבד. בצד המנצח אצל אוקלהומה 6 שחקנים סיימו עם ספרות כפולות. את הרשימה מוביל שיי גילג’ס אלכסנדר במשחק נהדר עם 30 נקודות ו-8 אסיסטים. ג’יילן וויליאמס הוסיף 25 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 חטיפות.

לברון ג’יימס העונה

היינו מצפים לראות דעיכה ביכולת ומספרים נמוכים דבר שאופייני בגיל כזה ובעונה כזאת. אך לברון כבר הוכיח לנו שבשבילו גיל הוא רק מספר. גם בעונתו ה-20 הוא ממשיך לשמור על כושר מדהים ומעמיד ממוצעים שלא נראו בעבר. 29.6 נקודות, 8.4 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. כל זה לצד 0.9 חטיפות ו-0.5 חסימות. יש לציין שמספר הנקודות והריבאונדים גבוה מהממוצע שלו לאורך השנים בהן שיחק. מלבד היותו מקום ראשון כמלך הסלים בכל הזמנים, לברון טיפס למקום רביעי בטבלת האסיסטים, מקום 9 בחטיפות, מקום 32 בריבאונדים  ובמקום ה-91 בחסימות.

מה צופן לנו העתיד

בהתחשב בכך שימשיך בכושרו הנוכחי, ימנע מפציעות וכפי שדיבר רבות על כך שהוא רוצה לשחק עם בניו בליגה, ניתן להאמין שלברון כבר בעונה הבאה יגיע למספר בלתי נתפס של 40,000 נקודות ואפילו לסיים את הקריירה באזור 42-43 אלף נקודות, נתון שרק יכולנו לחלום עליו. לנו ניתן רק לקוות שנוכל לראות אותו משחק כמה שיותר, להנות מהמשחק שלו ולהגיד תודה שזכינו להיות בדור שגדל על אחד השחקנים הגדולים שיש לכדורסל להציע.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

to top