דני אבדיה בהשוואה לעומרי כספי

נבחרו בדראפט ה-NBA בסיבוב הראשון וגרמו לנו להאמין שהכל אפשרי. בשבילנו הם גאווה לאומית ומוכיחים לנו שעם עבודה קשה השמיים הם הגבול. אל הליגה הטובה בעולם הם הגיעו לאחר ששיחקו במכבי תל אביב ובלטו ביכולתם. שניהם בגובה 2.06, משחקים בעמדת הסמול פורוורד(SF) והפאוור פורוורד(PF) ולגבי הנבחרת הובלתם ברורה בכך ששניהם חלק משמעותי ממנה. בצד הפחות טוב אנו עדיין מחכים למשחק פלייאוף, כאשר שניהם ללא משחק כזה.

השוואת מספרים

הישראלי של וושינגטון משפר את הממוצעים ויש משחקים בהם הוא מהווה חלק משמעותי מהקבוצה בזכות יכולת טובה. המספרים לעומת זאת מראים שכספי התחיל טוב יותר בסקרמנטו. בשנה הראשונה כרוקי בליגה כספי סיים בעונה טובה עם 77 משחקים בהם פתח ב-31 ושיחק 25.3 דקות למשחק. הוא העמיד ממוצעים של 10.3 נקודות ו- 4.5 ריבאונדים. לעומתו אבדיה שיחק 54 משחקים בהם פתח ב-32 ושיחק 23.3 למשחק. דווקא בתקופה טובה הוא נפצע וסיים את העונה. הוא העמיד ממוצעים של 6.3 נקודות ו-4.9 ריבאונדים. בשנתם השנייה המספרים כבר יותר מאוזנים בין השניים. כספי שיחק 71 משחקים בהם פתח ב-27 ושיחק 24 דקות למשחק. ממוצעיו ירדו ועמדו על 8.6 למשחק ו-4.3 ריבאונדים. אבדיה בשנתו  השנייה נמצא במגמת שיפור והיה באותה שנה בין היחידים בליגה שמשחקים את כל 82 המשחקים, ביניהם הוא פתח ב-8 בלבד. הוא עמד על 8.4 נקודות, 5.2 ריבאונדים ומציג סיבה גדולה לאופטימיות להמשך. בעונתם השלישית והנוכחית של אבדיה אנו צופים כבר במספרים שונים לגמרי. כספי עבר לקליבלנד ושיחק 65 משחקים, אך נראה שהמעבר היה לא פשוט ואנו צופים בירידה כמעט בכל מדד (בטח בשנה הרביעית שם קיבל הכי מעט דקות בקריירה). אבדיה לעומת זאת מציג עלייה במדדים ונראה כמי שנוח לו הרבה יותר במגרש. נכון לרגע זה הוא עוקף את כספי בממוצע מספר הנקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות וחסימות. הוא מקבל יותר קרדיט ממאמנו ומשחק 25.9 דקות, כאשר לכספי יש רק עונה אחת בה הוא שיחק יותר.

עומרי כספי

הישראלי הראשון ששיחק בליגת ה-NBA. נבחר בשנת 2009 בסיבוב הראשון בדראפט במקום ה-23 על ידי סקרמנטו קינגס והחל את דרכו בגיל 21.  הוא שיחק בליגה כ-10 עונות, שיחק כ-588 משחקים והעמיד ממוצעים של 7.9 נקודות עם 4 ריבאונדים. הוא עשה זאת ב-20.3 דקות למשחק ובאחוזים של 45.4 מהשדה ו-36.8 משלוש. כספי אחראי על ההישג הגדול ביותר של כדורסלן ישראלי והמספרים מראים שהוא היה שחקן לגיטימי בליגה הטובה בעולם. שיא הנקודות שלו נקבע נגד גולדן סטייט עם 36, בתצוגה שכל חובבי הכדורסל לא יוכלו לשכוח. כספי היה בקרב שלשות אדיר עם סטפן קרי וסיים עם 9 שלשות. מדובר בשחקן עם הגנת אחד על אחד טובה, יציבות בקליעה, תנועה בלי כדור והיכולת לדעת לקחת ריבאונדים על מספר שחקנים דרך לחימה בלתי מתפשרת. כל אלו העידו על כך שהיה נראה שהוא מסוגל לבצע אפילו קפיצה נוספת, אך מה שעצר את הפריצה הזאת היו בעיקר הפציעות שלו, הירידה ביכולת בעיקר בקליעה, מה שגרם לקבוצות לא להמר עליו. את הקריירה שלו הוא סיים ללא משחק פליאוף. אמנם הוא שיחק בשתי קבוצות שהגיעו למעמד אך ביוסטון שהפסידו בשישה משחקים בסיבוב הראשון הוא לא שותף כלל ברוטציה. הקבוצה השנייה היא גולדן סטייט שבאותה שנה לקחו אליפות אך שחררו את כספי בסוף העונה לפני הפליאוף.

דני אבדיה

הישראלי השלישי שמשחק בליגת ה-NBA, אחרי עומרי כספי וגל מקל. לאחר הרבה ציפיות בדראפט אבדיה נבחר במקום ה-9 על ידי וושינגטון ויזארדס והחל את דרכו בגיל 20. אבדיה שנמצא בעונתו השלישית נראה שרק הולך ומשתפר. הוא מעמיד ממוצעים של 8 נקודות, 5.5 ריבאונדים וכמעט שני אסיסטים. הוא משחק 24.5 דקות למשחק ובאחוזים של 42.8 מהשדה ו-30.8 לשלוש. אבדיה אומנם לא מרבה לקבל כדורים בהתקפות, אך כשהוא כן מקבל ניתן לראות ניצוצות ובדרך כלל קורים דברים יפים. בעונה הנוכחית וושינגטון חווה הרבה פציעות של שחקנים מרכזיים מה שגורם לאבדיה לקבל יותר את הכדור, להוביל התקפות ולהיות בורג משמעותי יותר בהתקפה. אבדיה מציג גרף שיפור אך מצד שני לא תמיד יציב. העונה הוא קלע את שיא הנקודות שלו עם 25 ולא מעט משחקים הוא מסיים בדאבל פיגרס, אך יש משחקים בהם הוא לא מרבה לקבל דקות ומסיים עם מעט מאוד נקודות ואחוזי קליעה נמוכים. יתרונותיו באים לידי בפיזיות ששיפר במהלך העונה האחרונה, אתלטיות, מהירות, זריזות ובעיקר בהגנה שם זוכה לשבחים רבים ומופקד על ידי מאמנו לשמור על השחקנים המובילים שיש ליריבות להציע.

לסיכום

הם ההוכחה שעם הרבה רצון, אמונה והתמדה מגיעים לתוצאות והישגים. הם דואגים להביא אנרגיות חיוביות ותמיד שם כדי להילחם בכל משחק. עומרי כספי הביא הרבה דברים טובים למגרש וקריירה מדהימה בטח לשחקן ישראלי. הוא הפך למודל לחיקוי לכל ילד שמשחק כדורסל ושואף רחוק. דני אבדיה ממשיך להשתפר וכולנו תקווה שאת הצעד המשמעותי בטח בצד ההתקפי נראה בקרוב. עם שיפור ביכולת הקליעה בטח מחוץ לקשת נוכל לראות אותו כמי שקבוצות יריבו עליו בסיום החוזה שנגמר ב-2024.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

to top