הישראלים חוזרים לאיתריום: מה עומד מאחורי גל ההתעוררות המטורף?

בשבועות האחרונים, אפשר לחוש את הסערה שמתחוללת סביב מטבע הקריפטו איתריום (ETH). רשתות החברתיות גועשות, קבוצות וואטסאפ וטלגרם מחממות מנועים, ואתרי החדשות מדווחים שוב ושוב על הזינוק במחיר ועל העלייה בכמות המשקיעים מהארץ. הישראלים – שלפני שנה או שנתיים איבדו עניין בעולמות הקריפטו אחרי הבסיס המשמעותי – חוזרים בגדול, ולאחרונה נרשמת נהירה של משקיעים ותיקים וחדשים כאחד לשוק האיתריום. אז מה גורם ל"גל ההתעוררות"? אילו טרנדים חדשים משפיעים על השוק, ומה מחכה לנו בהמשך הדרך?

**החידושים הטכנולוגיים והעדכון הגדול**

עם ההשקה המוצלחת של עדכוני הטכנולוגיה האחרונים, איתריום הופך למרשים ורלוונטי מאי פעם. העדכון של רשת איתריום לגרסה הנקראת "The Merge" הפחית באופן משמעותי את צריכת החשמל של הרשת והפך אותה ליותר ידידותית לסביבה – נדבך משמעותי שמקרב אותה לתודעה המחודשת. עוד מרכיב חשוב הייתה הפעלה של שדרוגים לרשת שמחזקים את יכולותיה להתמודד עם יישומים פיננסיים (DeFi), NFT, ותחומים נוספים שלא היו קיימים בשווקים אחרים.

**נגישות גבוהה יותר – גם בישראל**

אחת הסיבות המשמעותיות למהפכה היא הגידול בנגישות. פלטפורמות שונות בישראל מאפשרות היום רכישה ושימוש במטבעות קריפטוגרפיים בצורה נוחה יותר מבעבר, כאשר לא מעט בנקים וגופים פיננסיים הכירו בלגיטימיות של קריפטו – גם אם באופן מוגבל. העלייה במודעות, ובעיקר ההבנה שהטכנולוגיה כאן כדי להישאר, יצרה תופעה שבה משקיעים חוזרים ואפילו צעירים שנמנעו בעבר, מבינים שאיתריום הוא יותר מספקולציה, אלא מהווה פלטפורמה עם פוטנציאל עצום.

**עליית הביטקוין וזרימה אל מטבעות אלטרנטיביים**

התחזקות הביטקוין מאז סוף 2023 הובילה לכך שרבים מרגישים ש"הרכבת יצאה מהתחנה" – המחיר גבוה וייתכן שכבר איחרנו את הרווחים המשמעותיים. לכן, לפוקוס עובר אל המטבעות האלטרנטיביים, והבולט שבהם הוא איתריום. העובדה שאיתריום מהווה את התשתית החשובה בעולם ל-NFT ולפתרונות מבוזרים אחרים (כמו חוזים חכמים), מעוררת התלהבות רבה ומצידה הרבה יותר השקעות חדשות – גם מכיוון משקיעים ישראלים שצמאים להזדמנויות חדשות.

**תחזיות אופטימיות וכניסה של מוסדיים**

בניגוד לעבר, היום יש יותר גופי השקעה מוסדיים שמביעים עניין בגלוי באיתריום, חלקם אף חותרים לקבל אישורים רגולטוריים להשקה של קרנות סל ואת"ים שמבוססים על המטבע. המגמה הזו, כפי שנראתה במסחר האמריקאי, לא איחרה להגיע גם לישראל – מה שמוסיף רובד של לגיטימציה ומרכך התנגדות מצד מוסדות שמרניים.

**מה הלאה?**

למרות ההתלהבות, חשוב לזכור ששוק הקריפטו – ובמיוחד איתריום – נשאר תנודתי מאד. לצד ההזדמנות יש סיכון, והמשקיעים הישראלים נדרשים להעמיק בלמידה ולהבין את כללי המשחק. עם זאת, משהו ברוח התקופה ובשינוי התודעתי סביב איתריום, מראה שזו לא עוד הייפ חולף. הגידול בכמות המשתמשים הפעילים, הפיתוחים הטכנולוגיים המרשימים ובעיקר התחושה ש"הפעם זה אחר" – כל אלה מחזקים את התחושה שיש עוד הרבה לאן לצמוח. האם איתריום יהפוך גם לסטנדרט הכלכלי הבא? ימים יגידו – אבל בינתיים, הישראלים לא נשארים אדישים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *