אילה חסון עקפה את דני קושמרו ברייטינג של התוכנית המרכזית חדשות אולפן שישי MAMMA MIA.

לא להאמין איזה כח עצום יש לרשתות החברתיות, יותר נכון הכח של דעת הקהל שהולך ומקבל יותר ויותר לגיטימציה להביע דעה ולהשפיע חזק על מה בסופו של דבר מקיש האזרח הפשוט על מקלדת השלט וגורם לגרפים של הכרישים הגדולים להזדעזע, כמובן שהרשת משפיעה על דעת הקהל בהמון מובנים, אבל לראות את קשת צונחת בצורה כזאת משמעותית זה מעלה תהייה לגבי הבאות,

לאחר שנים רבות שקשת מובילה את הפאנל של שישי בערב, רשת מחזירה מלחמה עם אילה חסון שנוסקת בסקרים ומובילה דעת קהל רחב אשר הוזנח לאורך השנים בתוך המונופול התקשורתי, בשבוע האחרון קשת השיגה רייטינג משפיל של כ 9.2%

מצד שני התוכנית של אילה חסון משלימה פערים עם רייטינג עולה של 7.5%, ומובילה על דני קושמרו באולפן שישי.

מדברים לא מעט על שיטות המדידה אשר היו מקובלות עד היום, ינון מגל מזכיר לא מעט את השיטות המקובלות בערוץ 14 אשר בהחלט סחף את רוב הקהל הימני, ינון מסביר שהערוצים המובילים לא מייחסים חשיבות לנתוני הדיגיטל אשר משפיעים (ממירי כבלים, צפיות בדיגיטל) משמעותית על המספרים ומשנים לגמרי את התמונה האמיתית בנוגע לאחוזי הרייטינג.

ולא רק שלא מייחסים חשיבות גם מסתירים מידע חשוב לגבי המשקיעים העיקריים של ועדת המדרוג

 

הכח הזה ברשתות הוא בעיקר בגלל חופש הביטוי, הזכות הבסיסית שכל אזרח זכאי לה, הטייקונים ובעלי החברות הגדולות עושים לא מעט מאמצים לסתום את פיות האזרחים ובעיקר פרופילים של מובילי קהל דעה עם עשרות ומאות אלפי עוקבים, מעבר לעובדה שהם יוצרים שיח רב משתמשים הם יכולים לעתים אף להשפיע על ההחלטות אשר יבואו לידי ביטוי לבחור במוצר X במקום מוצר Y על המדף בסופר (תנובה / טרה – לדוגמא) או להפסיק לצפות בערוצים מסוימים ולעבור לערוצים אחרים אשר יותר תואמים את האג’נדות הפוליטיות שלהם ולא רק, המשמעות היא שפוסט אחד בודד אשר מצליח לייצר באז יכול לגרום לתגובת שרשרת כזאת אשר תפגע בכיס של החברות הגדולות ולגרום להפסדים של מיליוני שקלים.

ההרגשה היא שהכרישים מתחילים להידחק לפינה, והאמת שזה עונג צרוף לראות כיצד הציבור, האזרחים הפשוטים בזעקתם ומלחמתם מתחילים לנצח, הדרך עדיין ארוכה והמלאכה בהחלט מרובה, אבל הכיוון הוא כיוון חיובי בהחלט.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

to top