מה חדש בפוטושופ CS5 חלק – א

חיכינו המון זמן אבל סוף סוף  גרסת CS5 של ADOBE זמינה להורדה (הורד גרסת ניסיון). ADOBE וכמו שרק ADOBE יודעים לעשות השתכללו בצורה מדהימה ואני לא מדבר על כל האופציות החדשות בכל תוכנה שזה ברור תמיד (ויש המון!) אלא אפילו בקמפיין עצמו לפני השחרור הסופי, ועידה עולמית מטורפת שכללה משתתפים  רבים מכל רחבי הגלובוס כדי לראות הת החשיפה המורחבת הראשונה של CS5.
בפוסט הבא נדון בכמה שינויים עיקריים שבוצעו ב PhotoshopCS5 .


א. Mixer Brush Tool / מברשת לערבוב צבעים

בעזרת מברשת זו ניתן לערבב את הצבעים על התמונה עליה אנחנו עובדים, אפשר להגיד שבמידה מסויימת מברשת זו מזכירה קצת את ה Smudge Tool שאנחנו מכירים שעדיין קיים כמובן רק שהמברשת החדשה באה ממש לדמות קנבס ציור שהצבעים עליו עדיין לא התייבשו ואנחנו עוברים עליו עם מברשת צבע אמיתית.
בזמן בחירת המברשת ניתן להגדיר את רמת הרטיבות של הצבעים רמת הערבוב חוזק המריחה והאם למרוח את כל הLayers :

אפשר להגיע לתוצאות מדהימות ראו לדוגמא את הצילום הבא :

כמובן שניתן גם להשתמש במברשת לעבודה ביד חופשית ולא על מנת לערבב צבעים קיימים אלא ממש מ 0 על משטח עבודה נקי לגמרי,
בקיצור, להרגיש פיקאסו בלי ללכלך את הידיים.

ב. Puppet Warp Tool  / כלי עיוות בובה ( Edit -Puppet Warp )

באמצעות כלי זה ניתן לנעוץ / לתקוע מעין נעצים באזורים שונים בתמונה עליה אנחנו עובדים ואותם נעצים הופכים בעצם לציר, השימוש בכלי זה מעניין ושונה בהחלט מהכלים שקיימים בפוטושופ,
כלי זה קיים בפורמט קצת שונה ב Flash Cs4  בשם Bone Tool, יותר הגיוני שכלי כזה יופיע בתוכנת אנימציה אבל יתכן שבגלל השימוש הגובר באלמנטים הקשורים לתלת מימד החליטו ב ADOBE שרצוי שיהיה כלי כזה גם בפוטושופ – יתכן שכלי כזה יכול להיות מאוד שימושי גם בפוטושופ, אני פשוט לא רואה את זה… תקנו אותי אם אני טועה.
וכך זה נראה בפועל לאחר בחירת הכלי:

ג. Masks Panel / פנל מסכות
טוב… הכלי הבא הוא החידוש החזק ביותר לדעתי בפוטושופ CS5 ובעזרתו כל נושא הצריבות הולך להשתנות ובגדול! למי שיוצא לצרוב בתדירות גבוהה יודע שלהגיע לרמת צריבה מדוייקת להפליא נדרשת מיומנות וסבלנות רבה כי מדובר בעבודת נמלים הן למתקדמים בתחום וכל שכן למתחילים שעדיין לא מכירים את כל אפשרויות הצריבה בעזרת ה Pen Tool / כלי העט.
אז מי שיודע יודע שהחלקים המעצבנים ביותר בצריבות הוא כשישנם אזורים מסויימים בתמונה שהם לא ישרים במיוחד ונדרשת עבודת נמלים בסימון נקודות רבות – לדוגמא במידה ונרצה לצרוב ראש של אדם עם שיער נצטרך לעבור על אינספור נקודות וגם בסופו של דבר זה לא ייצא הכי מדוייק.
בדוגמא הבאה נמחיש לכם כיצד פנל המסכות החדש הולך לעשות לנו את החיים קלים להפליא.
ראשית נבחר תמונה כלשהי עם איזור בחירה קשה כגון סוס עם רעמת שיער :

נבצע צריבה גסה סביב הסוס בריווח פנימי:

כעת נפתח את פנל המסכות ונלחץ על הוספת מסכה כאשר הצריבה בחורה כדי להסתיר את הרקע:

השלב האחרון שנותר לנו הוא ה main issue בפנל המסכות – לאחר שהשכבה בחורה נלחץ על כפתור Mask Edges על מנת לפתוח את החלון החדש הבא:Refine Edges

לאחר שהחלון נפתח יש לעבור על גבולות התמונה שצרבנו בעזרת הכלי שהופעל עם פתיחת החלון – וכך אנו חושפים את אותם איזורים בעיתיים שדיברנו עליהם כגון שערות ובמקרה הזה רעמת הסוס (לקח לי כ 4 שניות לעומת 10 דקות שהיה לוקח לי בצריבה רגילה – כמה זמן הייתי חוסך אם היה לי את הכלי הזה במהלך השנים האחרונות (-:  ) :

תיהנו, המשך יבוא.

One thought on “מה חדש בפוטושופ CS5 חלק – א

  1. פוסט מעולה תודה רבה! יש לציין שהפוטושופ החדש מציג את כל הממשק המדהים שהוצג בCS3,4, אך מראה הרבה מאוד שיפורים שלא זכינו בגרסאות המיושנות.
    הכלי החדש של הבחירה- גוזר תמונות בצורה חכמה מאוד ומדוייקת שאני עדיין לא ראיתי בכלים אחרים.. סחטיין לאדובי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

to top